Защо „Черния петък“ е черен

публикувана на 26.01.2016 г. в 09:07 коментари(0)

Всяка година, точно в последната седмица на ноември, целият свят става подвластен на манията по „Черния петък“ - денят на големите разпродажби и огромните намаления. Повечето хора мислят, че знаят откъде идва терминът „Черния петък“, но истинската история изненадва дори и най-запалените шопинг маниаци.

За широката аудитория е ясно, че това е денят след Деня на благодарността в САЩ, в който всички търговци, молове и магазини отварят рано сутринта, за да дадат началото на най-големите разпродажби за годината. „Черния петък“ става толкова популярен през последните години, че дори започва да измества един от най-важните и обичани празници на Америка.
Най-известната и, може би, значително комерсиализирана история за произхода на названието „Черния петък“ се отнася до черното мастило, което счетоводителите използвали, за да отбележат, че вече не са „на червено“ и се постига печалба от продажбите.
Тази история всъщност е мит, увековечен от търговците, за да изместят фокуса от истинския произход на термина, който определено има по-негативна страна. Съвременната употреба на „Черния петък“ всъщност започва да се използва във Филаделфия, Пенсилвания през 1960 г. и наистина има връзка с Деня на благодарността, но се нарича така, защото жителите на Филаделфия задръствали пътища и магистрали, за да се приберат при семействата си за празника, а това често водело и до множество катастрофи във въпросния петък.

От 1980 г. насам „Черния петък“ започва да се свърза единствено и само с предпразничното пазаруване, което завладява целия свят и се пренася бързо отвъд окена. И, въпреки че много американци вече негодуват срещу истерията на този ден и усещат как тя измества духа на празника на благодарността, магазините и търговците регистрират все по-големи приходи от разпродажбите си всяка година.
Днес „Черния петък“ вече не е само в реалните магазини, пред които хората се струпват още от предния ден, а набира все по-голяма популярност в сайтовете за електронно пазаруване, които започват да предлагат дори по-атрактивни и примамващи оферти и намаления, в сравнение с традиционни разпродажби.
При всички случаи е важно да се купуват повече стоки и да се направи най-добрата сделка за най-изгодната цена. Така печелят и двете страни и „Черния петък“ се превръща в златна мина.

За да може да оставите коментар към даден блог трябва да сте регистриран потребител
Copyright © 2014 Red Point, Created by Big Cloud Development ltd., All rights reserved.